dissabte, 19 de maig del 2012

Els llibres electronics

Javier Celaya, ens explica com utilitzar la xarxa , en benefici propi  de les empreses. A més utilitza el marketing on line per introduir una nova forma de venda, molt semblant al llibre físic o de paper. És una iniciativa de www.dosdoce.com. Escolteu-l'ho i si desprès us interessa el podeu anar a la adreça proporcionada on podreu veure com es fa un marketing on line.




Crec que es important que tothom vagi coneixent les diferents ventalls de comunicació que ens va oferint les noves tecnologies. Molta gent, segueix pensant, que només serveixen per anar al Facebook o altres formes de comunicació, però mai per treballar, comercialitzar o qualsevol faceta fora d'aquesta. Potser per això hem sembla molt important que hagi gent que en llenguatge molt senzill pugui explicar amb els analfabets digitals, on mi compt-ho, per poder introduir-nos al nous models de comunicació.

3 comentaris:

Carles ha dit...

Sembla interessant això de vendre un llibre per capçítols. Segur que si es generalitza tindrà conseqüències a l'hora d'escriure un llibre. Em ve al cap que una de les possibles conseqüències és que els escriptors comencen a escriure capítols sense relació uns amb altres per tal de que puguin ser comprats per separat. Suposo que això és més factible en els llibres tècnics que no pas en novel·la.
El que no m'agrada és haver de passar per l'itunes.

hipertextpolitic ha dit...

El tema que obres en relació a la promoció del llibre digital, a través de les xarxes socials i del màrqueting directe a la Xarxa, és un dels elements que varem tractar a la PAC 2, especialment analitzat en el llibre “El Paradigma digital” i a “Los futuros del libro”. Ambdós presenten possibles solucions per la difusió del llibre electrònic, d'entre les quals ja proposen que els llibres digitals es pugin visualitzar, abans de fer-ne la compra, com es fa a les llibreries amb els llibres de paper.

Altre cosa seria la venda de llibres digitals “a la carta”, és a dir, cada lector compra la part que l'interessa d'un llibre determinat, o es confecciona un llibre amb les parts de diversos llibres, segons les seves necessitats. Això que sembla tècnicament factible, jo diria que pot tenir un cert sentit per a la bibliografia de tipus tècnic i científic, o d'enciclopèdies, de llibres de manualitats o de cuina, o, fins i tot, potser, per a llibres de poesia, però no sembla massa adient per a literatura narrativa.

Julià Naval

Jesús Aguilera ha dit...

A mi em sembla que la possibilitat de poder fragmentar un producte i poder-lo oferir a demanda és una bona pràctica. De fet, és una de les gràcies del format digital. Això ja ha passat en altres àmbits, com el de la música. Ara hom pot comprar una sola cançó en format digital, sense la necessitat de comprar un disc sencer o també es pot comprar un article concret d'una publicació en format digital. Crec que aquest és un dels futurs per salvar part de les indústries culturals i les editores i productores de creació artística. La compra d'una part d'un producte, en format digital, abarateix els costos i pot ser més atractiva pel consumidor. Crec que si no ens posem en marxa en temes com aquest ens acabarem quedant sense creadors...